(null)

Fem år av skuld, fem år av skam, fem år av oduglighet, fem år av ledsamhet, fem år av oro, fem år av stress. Det har varit fem tuffa år med många känsloansikten som varit gömda bakom en mask. Imorgon är jag befriad!  

(null)

"Du var mycket skicklig på att se mina svagheter och ömma punkter. Till en början var du oftast väldigt snäll och charmig. Jag vaggades in i ett mysigt, smickrande tillstånd där jag fick komplimanger, uppmuntran, presenter och hjälp med allt möjligt. Jag sattes på en piedestal och du talade gärna om för mamma & pappa hur mycket du älskade mig! Du fick mig att göra saker och bete mig på ett visst sätt för att få andra att ta avstånd från mig. Du respekterade inte mina gränser, min rätt att säga nej, att få bestämma över mitt egna liv, mina saker, mina känslor och mitt beteende. Du sa jag älskar dig 20 gånger om dagen samtidigt som du talade med din attityd och kroppsspråk om hur oduglig jag var. 
Du manipulerade mig dit du ville genom att spela på min rädsla för dig, mina skuldkänslor till mina döttrar, mamma & pappa och min ansvarskänsla till min familj, jobb och vänner."
"Jag har nu betalat klart fem dyra år av mitt liv för saker du gjorde mot mig!"

(null)         

För att jag nu ska kunna gå vidare i livet och fortsätta utvecklas till den jag egentligen är och leva det liv jag egentligen vill leva så har jag fått förlåta mig själv, att accepterat och satt punkt för allt det som varit i mitt förflutna. Smärtan har varit min lärare och nu när jag förlåtit mig ska jag inte längre straffa mig själv för det som varit utan gå vidare med mitt liv och ta ett aktivt ansvar.  

(null)

2019-03-05 börjar ett nytt liv med nya känsloansikten men denna gång utan mask. Är så glad att jag klarat det men framför allt glad att jag nu är helt FRI från manipulatorn, att äntligen kunna ta av mig masken och dela mina fem år öppet med er.🌷🍾 💖🥂🎉











Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress